Początek wspaniałej włosko- greckiej przygody

Mój rejs po Morzu Adriatyckim statkiem MSC Musica zaczął się w Wenecji, w której wszystko zachwyca.

W Wenecji

Wchodzę na statek i na początek szukam kabiny by się odświeżyć, troszkę rozpakować i zadomowić, bo spędzę tu cały tydzień.

Kabina

Dzień 1- w Wenecji

O Wenecji chyba dużo nie muszę pisać, bo jest to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc na świecie, więc prawie każdy tam był. Podzielę się tylko kilkoma fotkami z Wami, by oddać duch i atmosferę tego miasta.

Gondole

Kanał w Wenecji

Ja w Wenecji

No to ruszamy

Wypływamy z portu

Wenecja

Mijamy Wenecję

Trasa rejsu

Dzień 2- w Brindisi

Pierwszym naszym portem będzie Brindisi- miasto leżące na obcasie buta włoskiego. Jest to główny port handlowy pomiędzy Grecją a Wschodem i dzięki temu miasto zawsze zarabiało. Dzisiaj jest portem turystycznym, handlowym, przemysłowym, przeładunkowym ( węgiel, olej opałowy, gaz ziemny, chemikalia ) i jednym z najważniejszych na Morzu Adriatyckim.

Brindisi

Główna ulica w Brindisi

W Brindisi

Jak było w Brindisi ? Co tam warto zobaczyć? Jak ze statku dostać się do centrum miasta ?... tego i innych rzeczy dowiesz się w artykule: Brindisi.

Dzień 3- Katakolon w Grecji

Ja ruszam na podbój Olimpii z wycieczką ze statku. Jechaliśmy kilkanaście kilometrów autobusem, by zwiedzić to starożytne i kultowe miejsce. Olimpia to miejscowość w Grecji na Peloponezie i w starożytności była ośrodkiem kultu Zeusa. Od 776 roku p.n.e. było to miejsce igrzysk olimpijskich. W 1989 roku stanowisko archeologiczne w Olimpii zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Na Olimpii

Nie będę się tu długo rozwodzić nad historią tego miejsca, bo każdy może sobie doczytać o tym wszędzie. Chcę jedynie przybliżyć klimat Olimpii.

Ja na Olimpii

Coraz popularniejsze olimpiady zapoczątkowały rozkwit Olimpii, która stała się panhelleńskim ośrodkiem religijnym. W VII w. p.n.e. zwiększono liczbę dyscyplin olimpijskich – dodano m.in. bieg długodystansowy, pięciobój, zapasy, boks oraz wyścigi konne i wyścigi rydwanów.

W latach 500–323 p.n.e. powstała budowa świątyni Zeusa i była to największa świątynia na Peloponezie. Wewnątrz świątyni znajdował się jeden z tzw.siedmiu cudów świata – 13-metrowy posąg Zeusa dłuta Fidiasza. Oprócz tego wzniesiono szereg innych budowli o niereligijnym charakterze m.in. łaźnie oraz kolejne skarbce.

Niewiele z tych budowli zostało, ale czas się tutaj zatrzymał wieki temu i czuć było magię tego miejsca.

Dzień 4- Chania w Grecji

Miał być port w Mykonos, ale niestety był tam wiatr i Kapitan statku podjął decyzję o zmianie kursu na Chanię w Grecji. Mimo, że żałowałam, iż znowu nie byłam na Mykonos ( bo już drugi raz mi się to zdarzyło na rejsie ), to Chania mnie ujęła swym pięknem.

Chania

W Chanii

A jak było w Chanii ? wejdź a dowiesz się więcej.

Dzień 5- Pireus w Grecji

Pireus to ciekawe miasteczko portowe i też można sobie je zwiedzić, ale ja wybrałam zwiedzanie Aten i Akropolu. Również wybrałam opcję wycieczki ze statku, ale można też było jechać np pociągiem do Aten a stamtąd już samemu iść na Akropol, z tym, że trzeba było się liczyć z ogromną kolejką do kasy po bilet.

Akropol

Akropol zawsze chciałam zobaczyć, ale nie jest to łatwe doświadczenie, gdyż schody prowadzące do góry są bardzo śliskie i podziwiałam paniusie idące w super sandałkach oraz były tam tak ogromne tłumy ludzi, że to zaburza niestety postrzeganie miejsca i poczucie klimatu.

Na Akropolu

Posłużę się tutaj głównie galerią zdjęć, bo o tym miejscu można wszędzie sobie doczytać a nie chcę tutaj Ciebie drogi czytelniku zanudzić suchymi faktami, więc podelektujmy się klimatem Akropolu:

Akropol

Widok ze mną

Widok z góry

Widok z Akropolu

A co do Aten, to jest to niesamowite miasto, gdzie budowle starożytne przeplatają się z nowoczesnymi:

Łuk w Atenach

Główna ulica Aten

Dzień 6- Saranda w Albanii

Saranda leży na Riwierze Albańskiej u wybrzeży ciepłego Morza Jońskiego. Miasto liczy niespełna czterdzieści tysięcy mieszkańców, a wielu jest pochodzenia greckiego. Niedaleko stąd jest na wyspę Korfu, zwaną po grecku Kerkyrą i wystarczy wyruszyć w rejs statkiem, by znaleźć się na tej cudnej wyspie. To albańskie miasto nad morzem z wieloma zabytkami, romantycznymi kawiarenkami jest jednym z najchętniej odwiedzanych przez turystów miejsc nadmorskich w Albanii (Riwiera Albańska). Nie spodziewałam się, że będzie tutaj tak pięknie...

Saranda

W Sarandzie

A co warto zobaczyć w Albanii i jak ze statku dostać się do centrum, zajrzyj do wpisu o Sarandzie.

Dzień 7- Dubrownik w Chorwacji

Dopływamy do Dubrownika

Dubrownik

Dubrownik stał się bardzo popularny odkąd kręcono tu najbardziej popularny serial na świecie : "Grę o Tron" i niestety tłum ludzi zaburza kilmat tego miejsca, porównując jak było kilka lat temu. A sam TRON z tego serialu można zobaczyć w jednym ze sklepów z pamiątkami oraz zrobić sobie zdjęcie kupując coś u nich lub za opłatą.

Tron z Gry o Tron

Trzeba koniecznie wejść na mury Dubrownika i z góry zobaczyć to miasto.

Schody do góry

W centrum Dubrownika

Ja w Dubrowniku

W porcie

Mały port w centrum Dubrownika

Dzień 8- Wenecja

No i nadszedł czas na powrót. Witaj Wenecjo...

Powrót do Wenecji

... a żegnaj wspaniała Przygodo !!!

♦ To teraz czas na Ciebie...

♦ Zostaw komentarz, jesli Ci się spodobało lub chcesz wyrazić swoje odczucia bądź wspomnienia z podobnych wyjazdów...

♦ To dla mnie bardzo ważne i motywujące do dalszych działań, wiedząc, że jesteś ze mną...

♦ Bądźmy w kontakcie: napisz do mnie, polub mnie na facebooku lub dołącz do mojej grupy Miłośnicy Rejsów...

♦ Ty dowiesz się więcej, zobaczysz mnóstwo zdjęć, inspiracji i wspomnień a mi będzie mi bardzo miło...